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https://vintagecomputing.ch/?browseid=5474
Den Crackern ging es selbstverständlich auch darum, bekannt zu werden. Sie versuchten symbolisches Kapital anzuhäufen. Man kann ihre Motivation und ihre Aneignungsweise durchaus mit derjenigen der Graffiti-Sprayer jener Jahre vergleichen, die mittels “taggen” ihres Künstler- und Gruppen Namens auf leeren Flächen der Stadt versuchten, Aufmerksamkeit zu erreichen – zum Beispiel GEN im Zürich der 80er Jahre. Getting Fame oder Getting Up war die Losung.
Abbildung 13: GEN gehörte zur ersten Generation der Sprayer in Zürich, die ihren Künstlernamen überall in der Stadt verbreiteten und dafür simple Tags und nach und nach immer komplexere Formen nach dem Vorbild der New Yorker Subway Graffiti nutzten. GEN, auch Gen Atem (aka Genius), hatte sich schon 1984 mit der New York City Graffiti Legende Phase Two getroffen, in der Casablanca Galerie in Zürich. Die beiden Bilder wurden 1986 in Zürich Oerlikon aufgenommen. Fotos: Beat Suter.
Aus den anfänglichen kurzen Bemerkungen als Text wurden immer komplexere eigenständige Vorspänne – die sogenannten Intros. Hier zeigten die Crackers mit der Message ihres Namens, die nicht zuletzt als Botschaften an die Adresse anderer Cracker Gruppen dienten, ihr Ganzes Können. Dabei versuchten sie alles aus diesen Computern herauszuholen. Diese Intros waren eine Art Graffiti auf den blanken Oberflächen der Games jener Zeit. Die Intros unterstanden nicht den Gesetzmäßigkeiten des Game Designs. Die Spielmechaniken spielten keine Rolle und mussten nicht verändert werden. Es ging lediglich um die Titel- und Credit Sequenzen der Spiele. Es ging um einen visuellen Auftritt, der auffallen sollte. Die Intros mussten gut aussehen und einen Wow-Effekt haben. Mit dem Einbezug von Musik und Animation wurde es aber bald auch wichtig, spezielleres Wissen zu erarbeiten. Die Cracker Gruppen begannen Arbeitsteilung einzuführen mit Programmierern, Grafikern und Musikern.
Aus diesen Intros, die in bestehende Spiele eingefügt wurden, entstand später eine ganz eigene Szene, die Demoszene. Und so kommt es, dass sich im Umfeld der meisten Schweizer Cracker und frühen Game Devs auch immer Demos finden. Diese Szene ist noch immer aktiv und dokumentiert sich bis heute selbst. Man findet fast alles aus den letzten 40 Jahren auf der Website POUET (2000) sowie in spezialisierten Datenbanken. Einige der Entwickler updaten ihre virtuellen Echtzeit Welten bis heute aber auch direkt selbst.
Abbildung 14: Cracks und Demos aus den Jahren 1983 – 1988 werden archiviert und öffentlich zugänglich gemacht über die Website der Swiss Cracking Association SCA (2018).Abbildung 15: Aus dem Repertoire des Crackers Hcc: Solomon’s Key Cracktro, Atari ST (1987).
 
Swiss Game Design
2022-06-25 19:17:32
https://vintagecomputing.ch/?browseid=85
The swiss gamedesign was influenced and even founded by the cracker scene coming from the C64 to Amiga and the other tree was the Atari ST. Around 25 own Games and Ports were created and published from 1985-1997. There was even an own publisher Linel. 
MediaMemories
2022-09-08 18:34:41
https://vintagecomputing.ch/?browseid=5392
Media are infact also memory libraries and of course public libraries. Of course the are also the opposite of oral history in the most of the caeses. 
people for interviews
2022-04-30 10:09:46
https://vintagecomputing.ch/?browseid=2356
 
  • bbs: bandit, 
  • Michael B. > Aus den USA in die SChweiz - technologiefidnelichkeit an ch-unis? 
  • beat, etc 
  • beat wegen seminar 1997 zu 
  • disketten abo: bandit
  • technologie
  • daxboeck > next
  • benz & match: tetris game
  •  
https://vintagecomputing.ch/?browseid=5884

 

Facts

  • TTV1 was the first file-based Amiga virus
  • Its creation was a fun experiment. It was inspired by the boot block based SCA virus which had reached dubious fame due to its very successful spreading and the flaw of overwriting the boot block. Would it be possible to create a self spreading file, thus breaking out of the boot block dread?
  • Development took place between spring and fall 1988.
  • The early code name was HOUZ virus.
  • Thinking up the name we tried to find something that would sound mean and at the same time on the verge to ridiculous. The final name was inspired by a rap band called The Terrorists.
  • The virus does not harm the system. In fact, care was taken to avoid any even unintentional damage.
  • Identity of the authors was kept secret for 30 years. It was officially revealed on March 9, 2019 at the Demonights 008 event in Bern Switzerland
  • "The names have been changed to protect the innocent" shown in the message was inspired by the song Beat Dis by Bomb the Bass. They have sampled it from the Dragnet radio series.
  • The "BGS9" was in fact a clone. Its code is almost identical even including the resident name "TTV1". It got more reach and thus was regarded as the origin.

About the life of the beast

  1. TTV1 installs itself as a reset proof resident module (KickTag/ROMTag) named "TTV1"
  2. On reset the resident module (virus) is called
  3. Execution gets delayed in order to gain disk write access. Therefore Intuition's OpenWindow function is redirected.
  4. As soon as the AmigaDOS tries to open the CLI window the OpenWindow gets called the virus looks for the startup-sequence on the booted disk
  5. The virus is looking for the first command (A) in the startup-sequence
  6. File request windows (e.g. "Disk is write protected") are being temporarily disabled
  7. Virus renames A to $a0202020a02020a020a0a0. This is a combination of none breaking spaces and spaces. The idea is that the user will oversee this "invisible" file.
  8. Virus writes itself as an executable command with the name of A to the disk
  9. Eventually A gets loaded and executed with all its parameters by the virus
The next time the user will boot the disk the virus gets loaded into RAM and step 1 takes place. On reset the horizonal beam position gets evaluated. If the beam position is smaller than a certain number the screen turns black and a message in white letters appears.
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2022-12-19 15:00:31
https://vintagecomputing.ch/?browseid=6156
'dropfiles', small binary or text files dropped into known locations in the BBS'
A major use of doors is for door games: computer games played on the BBS.[3] These games included strategy games such as TradeWars 2002, Food Fight!, [4] Solar Realms Elite,[5] Space Dynasty, Usurper,[6] and Barren Realms Elite.[7] There were also role-playing games (RPG), often derived from earlier email-based games. One such game was Seth Robinson's Legend of the Red Dragon,[8] and another popular dystopian RPG: Operation: Overkill,[4] another was Mutants!. BBSes often published high scores, encouraging players to beat others.[9]
InterBBS leagues allowed users of different BBSes to compete against each other in the same game. A modern version of this known as BBSlink exists allowing sysops to offer door games on their BBS which are hosted on a remote server, thereby increasing the user base of the game.
Alexander Hahn
2022-07-08 11:09:19
https://vintagecomputing.ch/?browseid=1609
electronic media artist
Trends?
2023-05-28 13:51:51
https://vintagecomputing.ch/?browseid=9011
More complex > More help